Team Inkomen en schuldhulpverlening, gemeente Hoeksche Waard

Een familiegroepsplan kunt u samen met familie en vrienden maken. Dit helpt u om zicht te krijgen op wat er goed gaat in uw gezin en waar u, uw gezin en de mensen uit uw omgeving zich zorgen om maken. Met elkaar bedenkt u mogelijke oplossingen.

Inkomen

Heeft u tijdelijk geen of te weinig inkomen of vermogen om in uw levensonderhoud te voorzien? Dan kunt u een bijstandsuitkering aanvragen. Met een bijstandsuitkering kunt u de periode totdat u weer een baan vindt, overbruggen.

Schulddienstverlening

Vanuit Schulddienstverlening kijken wij samen met u naar uw budget, hoe u uw inkomsten en uitgaven in balans brengt en naar mogelijke oplossingen voor eventuele schulden.

Bijzondere bijstand

U kunt bijzondere bijstand krijgen voor hoge en onverwachte kosten. Deze kosten zijn bijzonder en heeft u niet zien aankomen. Het zijn geen uitgaven voor boodschappen. Meer informatie hierover vindt u op onze site.

Meer informatie

Wilt  u meer weten? Kan dan op pagina Werk, Inkomen en schulden van de website van gemeente Hoeksche Waard.