Hoe verloopt het eerste contact?

                            
Inwoners van 18 jaar of ouder kunnen contact opnemen met het Wijkteam Hoeksche Waard. Medewerkers van het team gaan in gesprek met de inwoner en brengt de situatie in kaart. Wat is precies de vraag en hoe zijn de persoonlijke omstandigheden?

Daarna gaan de medewerkers met de hulpvrager op zoek naar oplossingen. Samen met de medewerkers wordt gekeken welke rol het eigen netwerk van de hulpvrager hierbij kan spelen. Mocht dat niet mogelijk zijn, dan vindt ondersteuning vanuit het wijkteam of andere organisaties plaats. Die ondersteuning duurt zo kort als mogelijk en zo lang als het nodig is.

Vragen die gesteld kunnen worden aan het wijkteam zijn bijvoorbeeld:

  • Wie kan mij ondersteunen bij een aanvraag voor bijvoorbeeld een rolstoel of huishoudelijke hulp?
  • Ik kom niet uit met mijn geld. Wat moet ik doen?
  • Wij hebben thuis veel ruzie. Hoe kunnen we de rust herstellen?
  • De zorg voor mijn partner, vader of moeder wordt me te zwaar. Kan ik ondersteuning krijgen?
  • Ik voel mij vaak eenzaam. Hoe kan ik uit mijn isolement komen?
  • Hoe voorkom ik dat ik mijn huis wordt uitgezet of dat mijn gas en elektra worden afgesloten?
U bent hier:Home | Inwoners | Hoe verloopt het eerste contact?
Deel deze pagina

E-mail: info@wijkteamHW.nl
Telefoon: 088-123 99 25